torstai 5. tammikuuta 2012

Vuoden 2012 idätykset.

Sain tänään viimein laitettua, tämän vuoden kasvattelut itämään.

Eli näillä mennään:

C.Baccatum
- PI 260567 (Ensimmäinen itänyt 9.1.2012)
- Aji habanero (Ensimmäinen itänyt 19.1.2012)
- Lemon drop (Ensimmäinen itänyt 13.1.2012)

C.Annuum
- Fresno (Ensimmäinen itänyt 11.1.2012)
- Serrano (Ensimmäinen itänyt 9.1 2012)
- Goat's weed (Ensimmäinen itänyt 16.1.2012)

C.Chinense
- Fatalii (Ensimmäinen itänyt 23.1.2012)
- Naga morich (Ensimmäinen itänyt 13.1.2012)
- Habanero brown large (Ensimmäinen itänyt 11.1.2012)
- Pimenta Da Neyde (Ensimmäinen itänyt 9.1.2012)

Laitoin itämään kolme siementä per laji. Joukossa on pari omaa kestosuosikkia ja loput on uusia tuttavuuksia minulle.

keskiviikko 3. elokuuta 2011

Aji Benito




Tässä on lajike joka pääsee kasvamaan parvekkeelleni ensi vuonnakin. Runsas satoinen
ja hyvän makuinen. Pärjännyt hyvin pienessäkin ruukussa.

lauantai 14. toukokuuta 2011

Pink Habanero

Helpoimpia chinensejä mitä olen kasvattanut. Alkoi tekemään ensimmäisiä podeja jo huhtikuussa, joita on tällä hetkellä kahdeksan kappaletta. Pärjännyt todella vähällä valolla, joten saa nähdä miten innostuu kasvamaan kun vien sen parvekkeelle.

Aika nopea kasvuinen muutenkin, olen latvonut sen jo kolme kertaa, mutta taas on korkeus venähtänyt 120 senttimetriin.
Tätä olisi pitänyt laittaa enemmänkin kasvamaan, kun ei tuo makukaan lukemani mukaan ole huonoimmasta päästä.